
Logotec CRM9000® Web Edition jest systemem klasy CRM (Zarządzanie Relacjami z Klientem) autorstwa Logotec Engineering Group – producenta znanego systemu zarządzania dokumentami i przepływem informacji DDM9000®. Bazując na doświadczeniach zdobytych na rynkach międzynarodowych, Logotec w unikalny sposób podszedł do problemów zarządzania relacjami z Klientem. Większość istniejących na rynku systemów klasy CRM jest rozwinięciem koncepcji znanych z systemów ERP. W odróżnieniu od nich, siłą oferowanego przez Logotec rozwiązania jest umiejscowienie relacji z Klientem na tle całości procesów przepływu informacji zachodzących w firmie, a także pomiędzy firmą i jej otoczeniem.
Logotec CRM9000® Web Edition w sposób zintegrowany obsługuje procesy biznesowe zachodzące w obszarach marketingu, sprzedaży, serwisu, jak i wielu innych. System pozwala na uzyskanie kompletnego obrazu relacji firmy z każdym z jej Klientów – począwszy od fazy nawiązania pierwszych kontaktów poprzez kolejne etapy sprzedaży, aż po zagadnienia opieki posprzedażowej i serwisu – 360 stopni wokół Klienta. Logotec CRM9000® Web Edition zapewnia stały dostęp do wiedzy dotyczącej Klientów z zakresu nie tylko prowadzonych kontaktów i wymienianych informacji, ale również od strony planowania i faktycznego przebiegu prowadzonych z nimi spraw, ich preferencji i przyzwyczajeń, dokonanych i planowanych zakupów. Przechowywane w systemie dane prezentowane są w postaci różnorodnych analiz, począwszy od prostych raportów, poprzez graficzne prezentacje 3D, po skomplikowane wykresy lejków sprzedaży.
Logotec CRM9000® Web Edition zawiera w sobie pełną funkcjonalność systemu Zarządzania Dokumentami i Przepływem Informacji – Logotec DDM9000®. Otwartość systemu umożliwia też jego integrację z systemami klasy ERP, jak również z systemami finansowo-księgowymi. Dane pochodzące z tych systemów mogą w znaczący sposób uzupełniać informacje gromadzone w Logotec CRM9000® Web Edition, zapewniając tworzenie kompletnych analiz.
Dzięki zastosowanej nowoczesnej technologii webowej system Logotec CRM9000® Web Edition zapewnia możliwość pracy poprzez Internet z dowolnego miejsca. Jest to możliwe zarówno przy wykorzystaniu komputerów stacjonarnych z przeglądarką internetową, jak i poprzez różnorodne urządzenia mobilne m.in.: laptopy, palmptopy, pocket PC, telefony komórkowe.
CRM9000® składa się ze ściśle ze sobą zintegrowanych modułów odpowiedzialnych za:
-
Podstawowa funkcjonalność
-
-
-
-
Sterowanie przepływem zadań
Podstawowa funkcjonalność
Logotec CRM9000® opiera się na solidnych podstawach zarządzania procesami przepływu informacji. Moduł CRM9000® Standard posiada:
-
kartotekę firm i osób kontaktowych
-
obsługę dokumentów i korespondencji
-
kalendarz terminów/zadań i obsługę spraw
-
kartotekę produktów
-
klasyfikatory produktów i Klientów
-
rejestr faktur i kontrolę płatności
-
mechanizmy analizowania sprzedaży i zakupów firmy
Zarządzanie Sprzedażą
Moduł CRM9000® Sprzedaż zapewnia obsługę procesów sprzedaży poprzez:
-
planowanie i prognozowanie sprzedaży
-
kompleksową obsługę procesu sprzedaży począwszy od akcji marketingowej poprzez prognozowanie aż po obsługę posprzedażną
-
ewidencję firm i osób uczestniczących w procesie sprzedaży z uwzględnieniem ich roli, nastawienia itp.
-
zestawienia bieżących zadań do wykonania (scenariusze sprzedaży) oraz osób za nie odpowiedzialnych (zespół realizacyjny)
-
rejestrację ustaleń, dokumentów finansowych związanych ze sprawą
-
analizę procesu sprzedaży
-
obsługę lejka sprzedaży dla pojedynczych handlowców na bazie etapów procesu sprzedaży
-
analizę sprzedaży do konkretnego Klienta
-
analizę zakupów od dostawcy
-
prognozy sprzedaży związane z konkretnym Klientem
-
arkusz kompleksowej oceny relacji z firmą
-
oceny i rankingi klienta wg różnorodnych wyznaczników (terminowość płatności, obroty, wielkości faktur, zakupione produkty itp.)
-
listę ustaleń, ogólnych uwag, zadań i innych procesów związanych z Klientem
-
szybki dostęp do różnorodnych analiz związanych z Klientem
-
zarządzanie terytorium sprzedaży
Zarządzanie Marketingiem
Moduł CRM9000® Marketing daje możliwość wszechstronnego zarządzania procesami marketingowymi. Przyjęte rozwiązania pozwalają na:
-
precyzyjną segmentację Klientów
-
obsługę akcji marketingowych
-
realizację korespondencji seryjnej
-
obsługę wysyłek seryjnych zarówno w postaci elektronicznej (mail, faks), jak i tradycyjnej (list, etykiety adresowe itd.) łącznie z wyrafinowanymi sposobami tworzenia list adresowych
-
analizę efektów akcji marketingowych
-
kontrolę kosztów działalności marketingowej
-
wykorzystanie encyklopedii marketingowej w celu zwiększenia kompetencji pracowników firmy
-
analizę sprzedaży do poszczególnych Klientów
-
globalną analizę prognoz sprzedaży i lejek sprzedaży dla całej firmy z uwzględnieniem dowolnych kryteriów
Zarządzanie Serwisem
Moduł CRM9000® Serwis umożliwia zarządzanie działalnością serwisową. Funkcje systemu obejmują :
-
obsługę umów serwisowych oraz ich wzorców
-
przyjmowanie zgłoszeń serwisowych i ich realizację
-
zarządzanie bazą rozwiązań problemów serwisowych
-
analizy skuteczności rozwiązywania problemów serwisowych
Sterowanie przepływem zadań
Procesy CRM dające ująć się w schematy, wymagające rzetelności oraz terminowości wykonania powinny być realizowane zgodnie z przyjętymi procedurami. Poszczególne moduły CRM9000® są z natury ukierunkowane na obsługę pewnych procesów. Moduł CRM9000® Workflow dostarcza bardziej skomplikowanych mechanizmów workflow management, które zapewniają:
-
zdefiniowanie dowolnie złożonych procedur przepływu zadań
-
informowanie uczestników procedury jakie czynności należy wykonać w danym etapie
-
możliwość określenia w jakiej fazie realizacji znajduje się procedura
-
automatyczne sygnalizowanie potencjalnych opóźnień w realizacji zadań
|